Aj aj...

Idag är det en sån dag som man helst bara vill stanna i sängen och dra täcket över huvudet. 
Mitt stora huvud kanske jag ska tillägga, för i morse vaknade jag med världens tyngsta huvud.
Ja, det känns ungefär som ett stort bowlingklot!
Vad har jag gjort för att förtjäna det undrar jag?
Vill inte bli sjuk. 

Nu är det ungefär en halvtimma kvar tills Emmi får sitt besked. Ska hon bli Trollhättebo - eller ska hon inte det?
Hon är så exhalterad att hon ringer till deras kontor stup i kvarten och pratar in hotfulla meddelanden på deras telefonsvar för att dom inte vill ge henne ett besked. Hon är allt bra söt. 
Jag håller iallafall alla tummar jag äger, vilket är två stycken. Som alla andra normala människor, ingen överraskning där inte!
UPDATE: Hon fick den folket!!!! VI ÄLSKAR DET! Grattis Emmi!! 

Igår när jag satt på tåget hem kom jag fram till att vara konduktör på ett pendeltåg måste vara det mest påfrestande och ensidiga jobbet som finns? Jag menar, tänk er själva.
Ett proppfullt tåg, ja det är så full att du inte kan röra dig utan att peta grannen i näsan ungefär. Folk som står upp, ÄVEN när alla affärsmän tagit bort sitt bagage från stolarna. Det luktar svett, det är varmt och allmänt jobbigt.
Ja då ska du (som konduktör) treva dig genom detta tåget, och kolla samtligas biljetter? Sen tänk dig att ungefär hälften av dem som är på tåget har misslyckats med det enkla som att handla biljett på stationen, och får därför lösa det via dig, du ska ha kort, legitimation, underskrift etc... Sen har väl hälften av dom som är kvar felaktiga biljetter. Tåget kränger från sida till sida, saktar in, accelererar, byter spår.. Ja, snacka om du måste ha bra balans och psyke. Märk väl att du under hela denna biljettkontrollen måste vara trevlig också, det är det viktigaste!
Sen när du väl kommit fram till slutstationen, ja då är det bara att vända och göra samma sak igen. 
Jag måste faktiskt ge en stor eloge till dessa människor, för hade det varit jag som försökt skriva ut en biljett till en passagerare med en annan passagerares finger i näsan, ett i armhålan och det sista gud vet var.. JA då hade det nog rykt ett och ett annat huvud... För tålamod är inte min bästa egenskap om man säger så!

Peter var trött igår, han jobbar hårt varje dag... Åker hemifrån 06:20, hemma 16:30, sen träning på det...
Ibland vill jag bara kidnappa honom och ta honom till ett hotell där jag ska låsa in honom och låta han sova och skämma bort honom tills hans energi är som vanligt igen. En glaaad o härlig Peter, som han vanligtvis är..  
Jag hoppas innerligt att jag klarar att vara såpass ekonomisk att vi kan åka iväg över jul och nyår och bara vila upp oss, äta gott och mysa.. För det behövs! Vi är två trötta människor just nu, och det är bara augusti.. blä!
Tilläggas ska ju att Emmi ska med på denna resa. Ska bli kul o se henne prata engelska.. hahaha...

Fred ut folket, nu ska jag och mitt huvud lägga oss ner på skrivbordet och dö?








Kommentarer
Postat av: emmipemmii

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLLSKAR DINA BLOGGAR!! hahahahaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback