Första inlägget...

Skaffade denna bloggen för ungefär ett år sen, har dock inte förmått mig att skriva förrän nu.
Varför?
Jo, det ska jag tala om för er... Jag har inte vetat vad jag ska skriva om?
Vad i mitt liv är intressant nog att skriva om? Pratar jag med mina närmsta vänner (som förresten inte är speciellt många) är mina privata angelägenheter säkert jätteintressanta, men vad har ni, alla okända människor för intresse av mitt liv? Jag, en trollhättebo med en helt vanlig vardag? Nää, antingen ska man vara sexmissbrukare, fashionista, modell, på resande fot, nybliven mamma med idylliskt liv, eller helt enkelt någon för att komma någonstans...Men skit i det, jag skriver för min egna skull, vem vet. Jag kanske blir jätteintressant en vacker dag.
Här kommer det. Mitt första blogginlägg. Enjoy.... eller inte!

Vaknade runt 9.20 idag av min kära sambo som rörde runt som en jäkla elvisp i sängen. Trots att han varit uppe halva natten för att hämta sin tjötiga (ungefär lika tjötig som jag tydligen) mor på Landvetter... Vi gillar att prata, vad är det för fel på det? Iaf, jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man kan gå upp så tidigt frivilligt? Hade jag fått sova ostört hade jag säkerligen kunnat sova bort halva dagen, men det får jag föstås inte.. Det är ju VM på tv folket. Det går ju inte att missa!
Carolina Klüft är på G att ta guld (skräll?), en svensk stavhoppare försöker ta sig över fösta höjden i kvalet, lyckas hon? Nix.. hon e kass...
Undrar hur resten av VM ska gå... det återstå att se..

Om ni undrar vem jag är så kommer nu lite information för er som orkat er genom detta blogginlägget:

- Heter Elin, bor tillsammans med Peter och våra två katter Toker och Prosit (som för övrigt är honor).
- Är 23 hela år, snart gammal...
- Spelar basket sen måååååånga år tillbaka, men har inte orkat satsa riktigt, för då hade jag nog befunnit mig i usa eller något och gjort något vettigt med den karriären. MEN vad är USA mot Trollhättans BBK?
- Jag är fruktansvärt morgontrött, ni har nog med all säkerhet aldrig träffat en mer morgontrött människa.
- Är väldigt oekonomisk, tacka gud för Peter som håller koll på mig, lite iaf..
- Jag älskar chips i alla former. En riktig gottegris kan man säga utan att överdriva
- Jag har tre storebröder och en liten...
- Kallas för Pelly, eller Pellööö som dom säger här i stan, Trollhättebor pratar konstigt..
- Jag har extremt dålig humor..
- Pratar ofta en mycket odräglig svengelska. Men bara på skoj, jag kan prata riktig engelska också!

Jag kan fortsätta i evigheter, men det orkar jag inte...
Kan bara nämna lite namn som kommer dyka upp en del i denna bloggen:

Peter - min älskade sambo sen två år tillbaka. Han e extremt morgonpigg och ekonomisk. Min raka motsats.
Han ska jag gifta mig med, och han ska bli pappa till mina barn.

Emmi - min galna vapendragare som är lika cp som hon låter.. Men vi älskar henne.

Nilo -  min barndomskompis som alltid kommer ha en stor 3-rummare i mitt hjärta. Hon är guld värd.

Mia - Vapendragaren som nyss blivit mamma till en underbar Lias. Min partyprinsessa. Åtminstonde förr!

Frida - "prinsessan" som tror på evig kärlek. En äkta romantiker.

Sen finns det såklart mer, men dom nämner vi inte idag.
Nu väntar spaghetti och köttfärssås.

image1
Yes, here we are.... tighta som få.. Pettan Pett och jag såklart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback