back!

Efter önskemål av min enda läsare (verkar det som?) ska jag snart avreagera mig på kollektivtrafiken.
Men först ska jag berätta två små hemlisar.

1. Jag har blivit faster. Nu är det min tredje fasterplutt, och alla tre är killar. Jag börjar se slutet på den kvinnliga eran i Lindbladhs släkten. Jag och Peter kommer nog vända den trenden. Så småningom.

2. Jag har snart uppkörning. Det är illa när man drömmer om bilkörning varenda eviga natt. 
Lovar att hålla er uppdaterade om detta. Även fall jag kuggar.

Så, nu var det gjort.
Idag när jag åkte buss (själv måste jag få påpeka, då Emmi mer eller mindre valt att överge mig. Hon tror hon är smart som skyller på sin pappa att han ska ha hjälp med datorn, så hon "måste" sova där. Och hon "måste" ta bilen för det är mycket smidigare. Hmpf, jag har minsann synat din bluff Emmi. Tro inte att jag tror på dina utsvävningar om Ullared hit o dit heller. Lögnare är du din lilla prutt, du har övergett kollektivtrafiken efter mindre än en månad. ILLA! Skämt åt sidan.) fick jag en tjej bredvid mig som var längre än längst. Och nu snackar vi inte 1.80. Hon var minst 1.95. Ganska stor för att vara tjej - en häst som Peter hade sagt.
Nu är jag inte den som klagar på långa tjejer. Men seriöst, när man sätter sig på en fullknökad buss bredvid en SOVANDE tjej och man e runt 2 meter, börjar man inte böka med sin superstora väska i hennes ansikte. Man kommer inte på att man kanske ska ta av sig sitt tält till jacka så armarna hamnar i den SOVANDE tjejens näsa. Man börjar INTE ändra ringsignal på sin mobil och man väljer inte att läsa den största tidningen (storleksmässigt sett) genom tiderna - DN, när det finns en PunktSE som ligger alldeles bredvid.
För vet ni vad som händer då? Jo, den SOVANDE tjejen VAKNAR. 
Och det är inte uppskattat, varje sig av henne eller av hennes arbetskamrater, då hennes humör mer eller mindre kan liknas med en uppretad brunstig tjur som inte fått något på flera veckor. Förstått?

Nu ska jag återgå till att göra julkort.
- Som att det skulle göra saken bättre?

Fred ut.

Kommentarer
Postat av: Emmi

hahahahahah jag skrattar så jag kiknar..... hahahahaha, ja måste gå tillbaka till det kollektiva, ASKUL JU :D hahahah ses på torsdag älskling!!!!

Postat av: magnus

Hahahaha, en häst alltså! Jag hoppas du kommer klara uppkörningen galant, även ifall jag kommer sakna dina kollektivtrafik-skildringar =) Kram

2007-10-22 @ 11:59:09
URL: http://magnusskoglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback