förlåt älskling...

Lite tråkigt inlägg nu kanske. Men ni behöver inte läsa om ni inte vill...

 

Igår var jag inte på mitt bästa humör. Jag kände mig trött på allt, trött på basketen, trött på jobbet och trött på min vardag helt enkelt. Kände mig helt hängig och ont i kroppen.

Det enda som höll mig uppe hela dagen var att jag skulle få komma hem till Peter. För det är trots allt Peter som lyser upp min vardag. 

Ändå betedde jag mig som en bitter idiot. Jag var tystlåten och kort i mina svar mot honom, samtidigt som jag förbannade mig själv och tänkte:

- Gaska upp dig för fan!!! Han har inte gjort någonting.

Droppen var väl när datorn på något vänster slutade fungera när jag hade använt den, och Peter frågade om jag hade gjort någonting speciellt.

Hade inte gjort något speciellt för att den skulle sluta fungera, men samtidigt tänkte jag att jag hade väl smittat över mitt kassa humör till datorn så den gick i strejk eller något? Så då gick jag in i sovrummet och la mig för kvällen. Utan ett ord somnade jag med ryggen mot Peter (som jag hatar att göra) utan att ens säga god natt. Bara för att jag var tjurig för någonting jag inte ens vet vad?

 

Fötstår till fullo att Peter dömde ut mig igår, jag betedde mig illa och inte gjorde jag något för att visa honom att det inte är hans fel. Istället skickar jag ett fegt sms på morgonen (idag) och ber om ursäkt. Fy på mig. OK, det är inte mycket bättre att skriva här, men jag ska be om ursäkt på riktigt sen. Lovar!

- Peter, ibland (ja, okej ganska ofta men inte så farligt) har jag kassa dagar då det kassa går ut över dig fastän jag inte vill att det ska göra det. Du är min enda ljuspunkt från när jag åker till jobbet tills jag kommer hem. Jag jobbar på mitt humör, för jag vet att det är som en berg-o-dalbana ibland.

Kan kanske skylla lite lite på att det snart är dags för mensmonstret att komma fram?

Älskar dig... 

 

Så nu har jag fått skriva av mig lite, det är väl det bloggen är till för egentligen?

Nu ska vi dricka varm choklad och fika här på jobbet, så jag ska till snorfyllda huvud och pallra mig till fikarummet.

Ha en trevlig torsdag folket. Det ska jag!

Jag ska jobba färdigt, sen ska jag hem och kanske baka något kul? Laga någon god mat och se om min kära man vill förlåta mig... Hoppas.

 

Och glöm inte att det är kanelbullens dag idag!!!


Kommentarer
Postat av: Emmi

...fick nästan tårar i ögonen när jag läste ditt inlägg gumman! Kärleken mellan er är så stark och den lyser verkligen när man ser er två tillsammans, Piff å Puff! Alla har dåliga dagar, men absolut inte alla ber om ursäkt för de... Du är en underbar flickvän å det vet peter! Puss å kram på er båda två!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback