strålande tisdag

Vilken chock, jag bloggar två dagar i rad. Det är då fanken inte illa pinkat!

I morse vaknade jag av min älskling som började röra sig fram och tillbaka i sängen.
Undrar så vad han drömmer på morgonen, tänker dock inte fråga för det kommer han väl inte ihåg?

Gick upp vid 06.00 prick idag (härliga sovmorgon i 20 minuter), försökte få i mig lite frukost och sminkade på mig ansiktet. Var lite nervös eftersom jag skulle köra med Benny (min trafikskolelärare) för första gången på 3 veckor. Det var mörkt ute och minusgrader, så jag visste att det skulle bli en liten prövning. 
Det visade sig dock att min oro var obefogad då hela lektionen gick galant och alla i min omgivning överlevde.
Jag går alltid in med den inställningen nämligen, att så länge ingen dör eller blir skadad har du gjort ett bra jobb.
Benny sa t.o.m.:
- Om du inte klarar uppkörningen blir jag förvånad. 
Och sånna ord blir man självklart glad över, jobbigt bara om jag skulle tabba mig såpass att jag blir dunderkuggad? Jävla Benny.

Jag tror att jag ska döpa om denna bloggen till:
"Pelly - en blogg för alla er som älskar att åka kollektivt."
Låter inte det trevligt? Kom nämligen underfund med det i morse att det inte händer så mycket annat spännande i mitt liv nämligen. Så här kommer en till upplevelse, hoppas jag inte skrämmer alla er som funderar på att börja åka kollektivt?

Eftersom jag körde i morse tog jag tåget som går 8.00 från Trollywood. Har inte saknat det tåget, då i princip varenda kotte i trollhättan åker med det. Man får alltid brottas för att ta sig in i tåget, sen måste man mörda någon för att få en sittplats.
Jag lyckades ganska bra i morse faktiskt, tog mig in i tåget, hittade en sittplats bredvid en trevlig man i sina äldre dagar, satte på mig hörlurarna och lutade mig tillbaka. Märk väl att jag inte sätter mig och somnar, eftersom nackdelen med att åka tåg är att man måste vänta ut konduktören som ska kontrollera biljetten. Tips! Sätt er alltid långt fram i 08:00 tåget då konduktören alltid tar den vägen, alltså framifrån och bak - ja, precis så som man gör då man ska torka sig i rumpan! Då kan du snabbare somna.
Konduktören kommer, kollar mitt periodkort och går vidare. (Fundering: Undra hur många gånger en konduktör säger tack varje dag?) Jag lutar mig tillbaka och somnar till tonerna av Lars Winnerbäck.

Efter en halvtimma vaknar jag av att en grinig kärring (ursäkta språket) vill titta på min biljett - IGEN? Hon har uppenbarligen inte läst min blogg. "Väck ej den björn som sover" Goddamnit!
Sömndrucken visar jag vant upp mitt sablarns jävla kort igen, ska precis lägga ner det i plånboken då någonting konstigt händer. Hon tar tag i kortet, håller det i sina händer och börjar riva ut kvittot som jag så mödosamt vikt och lagt i plastfickan en månad innan. Det är precis som att hon letar efter ett litet fel så hon ska kunna kasta av mig från tåget i farten och låta mig ligga där för att dö. Nej, skämt åt sidan, nu överdrev jag allt. Så långt hade hon kanske inte gått, men hon var ute efter mig för när hon såg att hon inte kunde hitta något fel på mitt kort tryckte hon ner kvittot som en liten boll ungefär och gick (om möjligt) ännu surare därifrån. Och inte kollar hon på någon annans kvitto heller? Nä, denna morgonen är och förblir ett mysterium.

För övrigt är jag på strålande humör, solen skiner, jag mår bra, jag har en god apelsin framför mig, körlektionen gick toppen, jag har en underbar man och familj, det är snart löning och jag är sugen på att laga mat.

Emmi: Lycka till ikväll! Sms om du vill ha hjälp haha....
Nilopappa: Plugga inte ihjäl dig! Stolt över att ha en så smart vän, då hon som står ovanför dig är snäppet mer osmartare om man kan säga så? hahahaha...No hard feelings Emmi ;) Du vet att du är lika mongo som jag.


Kommentarer
Postat av: anonym skåning

HAHAHA måste man torka bakifrån och fram? Kan man inte börja på själva hålet och sen gå crazy bananas med pappret?

Postat av: anonym skåning

hahaha, "alla vet"? Tydligen har kvinnorna i Värmland missat dessa fakta.. :D

2007-10-23 @ 13:50:47
URL: http://magnusskoglund.blogg.se
Postat av: Emmi

Djupt sårad......

2007-10-23 @ 14:30:17
URL: http://emmipemmii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback