måndag igen...

Jag sitter här med världens mest intensiva huvudvärk. Blir yr så fort jag ska vända på mig. Ögonen känns som de ska bulta ut ur huvudet... Har inte riktigt återhämtat mig efter min långa lördag som började klockan 06.30 och slutade 03.00 (i den ingick: flyttning och god middag med fina vänner och pokerspel). Eller så håller jag helt enkelt på att bli sjuk (fuuuuuuuuuuuuk för er som inte förstår det andra ordet).

Jag har iaf kommit på min nya karriär. Jag ska bli pokerproffs.. Någon som vill satsa pengar på att jag kommer misslyckas? ha ha, ska hem och be min kära man efter tips. Sen ska jag fasiken börja spela. Tänk alla gånger jag dömt ut spelet, men det är kul! Riktigt kul för att vara exakt.
När jag blir mammaledig eller nåt i framtiden ska jag minsann vara så grym att jag vinner pengar hela dagarna.
Peter ska komma hem efterlängtad till en nyammad och nybadad bebis och en rik fru som skämmer bort honom med god mat och massa presenter. Låter det inte bra? Tycker jag iaf...
Nä, men Elin, du kanske ska komma tillbaka till verkligheten nu?
Jag är iaf fast, grymt kul var det!

Måste uttrycka lite ilska nu, det är trots allt måndag och då får man vara extra bitter.
Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå dessa tidningsutdelare ibland.

Detta är till Metros, PunktSE och citys tidningsutdelare.
Här är listan på de gångerna man inte vill ha tidningar:
- Kommer man gående i 110km/h vill man INTE ha tidningar. Då har man BRÅTTOM!
- Kommer man gåendes med alla tre tidningar i handen, ja då behöver man INTE tre till. Jag lovar!
- Spöregnar det och man skyndar sig till bussen, vill man definitivt INTE ha en blöt oläslig tidning.
- På måndagar är jag bitter. Låt mig vara era jäkla hyenor! Vill jag ha en tidning köper jag mig en!
- Har man händerna fulla vill jag inte ha en tidning, då jag inte har mer än 2 armar!
- Ser jag sur ut? Ja, då är jag sur och vill inte ha en tidning, hur mycket ni än kallar mig "Pretty Lady"...
- När ni går till attack fem stycken åt gången och hindrar min väg, då blir jag rädd och arg.
  Dvs då vill jag inte ha era jävla tidningar!

Kan fortsätta i evigheter, men jag slutar nu innan jag kokar över.

Nu ska jag jobba.. Imorgon ska jag på gynekologisk cellrpovskontroll, spännande det.. Eller så är det bara obehagligt? Svårt att bestämma mig där.

Fred ut!





Kommentarer
Postat av: Magnus

haha tack så mycket!
Och grymt bra sagt om tidningsutbärarna! Var i Malmö häromveckan och vet exakt vad du pratar om! Jag sa till den trevliga nysvensken: Nej, jag vill inte ha Metro men vet du vilken buss som
går till Södervärn?
He knew! Buss nr 5, 9 eller 14 Elin! :D

Postat av: Emmi

Haha du är såå klockren gumman! Funderar på att skriva ut de å hålla upp på ett plakat när man går förbi dom dära blodsugande varelserna...

2007-09-19 @ 10:07:58
URL: http://emmipemmii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback