snart helg igen...

Ja då var det dags igen.

Veckan har gått fort, men den har samtidigt varit seg? Kanske är det kroppen som håller på att ställa om sig till höst- & vintertid, eller så lider jag bara av mitt normala syndrom - ?Trötta-Elin-syndromet?.

Vad ska man göra för att bli morgonpigg egentligen? Det spelar verkligen ingen som helst roll om jag går och lägger mig klockan 20.00 varje kväll, jag är lika trött när jag vaknar ändå? Jag lider nog av en seriös vitaminbrist. Vem vet, jag kanske sover ihjäl mig någon dag!

 

I tisdags skedde det. Min gynekologiska cellprovskontroll.

Lite nervös var jag allt, men eftersom i princip alla man frågat sagt att det absolut inte gör ont, var det inget jag tänkte på.

Men direkt när jag såg instrumenten hon skulle använda blev jag allt lite nervös. Och det blev jag med all rätt. Tydligen är det väldigt olika hur mycket det känns, och jag var en av de få som verkligen får ont av skiten. Gick därifrån med en bultande mensvärk och en avdomnande känsla i den nedre regionen...

 

När man går till gynekologen är det alltid lite sådär obekvämt och stelt. Man kommer dit med ett falskt leende på läpparna, ett leende som säger att man älskar att klä av sig inför denna främmande människa, lägga sig i en fruktansvärt obekväm ställning och låta denna person ta sig en titt i det ?innersta inret?.

Undrar om det är lika obekvämt för gynekologen?

Jag måste erkänna att tankarna kring ett gynekologbesök är många!

- Varför bestämmer man sig för att läsa till gynekolog, vad i hela friden är det som lockar egentligen? 

- Hur hälsar man? Tar ni i hand? Jag som är lider lite av en bakteriefobi har lite svårt för just den biten måste jag erkänna.

- Tror ni de tänker på hur man ansar sitt könshår?

- Hur fungerar dessa människors sexliv? Jobbigt om de skulle få en arbetsskada menar jag!

 

Ja, jag vet. Jag verkar vara helt galen nu, men jag vet att det är många andra som funderar på exakt samma saker... ERKÄNN!

Ja ja, tack gode gud att det är över för denna gången iallafall!

 

Helgen närmar sig med stormsteg. Basket-DM väntar.

Ska bli kul att lira lite match igen, även fall vi kommer få storstryk. Känns lite jobbigt att de helt plötsligt slått samman alla divisioner till en? Och att det bara är ettorna i varje grupp som går vidare till slutspel. Kan säga såhär: Jag väntar mig definitivt inte mer än 2 matcher. Blir det mer än två blir jag väldigt överraskad! 

Uppdatering kommer.. var så säkra.

 

Om en månad är det dags för mig och min man (gillar att kalla han för min man, känns bra ända in i benmärgen) att fira 2 år tillsammans. Hur i helsike har han stått ut med mig i 2 år? Nästan så att jag borde ge honom ett pris för det. Jag är imponerad. 

Peter - du kommer alltid finnas vid min sida. Finns inte en chans att du blir av med mig, 

 

Återkommer kanske senare, nu måste jag äta lite frukost.

Fred ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback