...som ett lik

Det tar på krafterna att gå upp halv sex på morgonen. Kroppen vill inte lyda mina kommandon och ögonen är som två smala springor. Imorse var min tanke att jag skulle gå upp 05:30 för att hinna sminka mig vaken, kamma håret och packa träningsväskan. Istället vägrar benen röra sig och jag kommer inte upp förrän 05:50.

- Shit! tänker jag och kastar mig upp, chockar hela min kropp och vinglar ut i den mörka hallen. Tänder lyset och står i ca 1 minut för att återfå kontrollen över synen och balansen. Kastar på mig nåt knepigt komponerat från garderoben och skyndar mot toaletten, borstar tänderna med all världens fart och samtidigt tar jag på mig skorna.

- Knack, knack, knack...

Emmi står utanför, pigg som en mört och på bra humör som alltid. 

Hur gör hon?! När jag går upp ser jag bokstavligt talat ut som ett lik. Det är inget skämt! Ringarna under ögonen är svarta och svullna. Hyn är genomskinglig och huvudet värker. Jag kan omöjligt vara på bra humör en morgon klockan 06:00. 

 

Nu sitter jag på jobbet med två pingisbollar i halsen, kan knappt svälja och till er som inte tror mig:

- Ät bajs!

Har precis fått i mig en varm kopp med choklad och en ostmacka - vilket gjorde mig lite piggare åtminstonde.

 

Idag är det löning, och jag ska spendera alla mina pengar. 

Nej, skämt åt sidan. Jag har blivit en bättre människa! Denna månaden går pengarna till räkningar och mat såklart, ett par höstskor o sen ska det sparas! Ni som läst min ganska anonyma blogg innan vet att jag är världens mest oekonomiska människa, men jag har börjat tänka innan jag handlar - framsteg! Förr rann pengarna genom händerna på mig. Bara sådär kunde jag impulshandla för 500:- där, 500:- där.. Så tickade det på tills jag va tvungen att leva med kniven mot strupen resten av månaden. Och då har jag ända en hyffsad lön, så det ska inte kunna bli så. Men jag lyckades med den bedriften.

Nu siktar jag/vi på en ny soffa eller kanske en skidresa till vintern?

 

Ikväll på träningen kommer tidningen dit för att fotografera oss och skriva en artikel inför seriestarten. Synd att man ser ut som ett vrak ha ha. 

Sist de skulle göra det när man va ny i klubben hade jag svinkoppor, tur att man slipper det iaf!

 

Nu ska jag återgå till min arbete!

Hej o hå.

 


Kommentarer
Postat av: Emmi

hahaha... genomskinlig, älskar de uttrycket, då är man bleeeeek :P Love you girli!!! å ps, ja är inte bitter... ba så du vet! :)

Postat av: Linda

Känner igen mig i shoppingen...många bäckar små.. Men jag skall allt ta o göra som du denna månad, med skillnaden att det blir en väska ist för skor :D

2007-09-28 @ 20:01:05
URL: http://www.lindizzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback