tankspridd

Anlände lite sent till göteborg i morse och såg min anslutningsbuss stå att vänta på hållplatsen. Drog in två djupa andetag, samlade alla krafter jag hade, kutade över den trafikerade vägen likt en gasell och trängde mig in i bussen precis innan dörrarna skulle stängas igen helt.
SUCCÉ!


Förväntade mig applåder och hyllord av alla miljoner barn som brukar vara på bussen. Men vänta nu? Eh, varför är den så tom? I stället får jag en arg och uppgiven blick från en busschaufför som pekade på skylten "Ej i trafik". Min triumf utbyttes snabbt mot skam. Jag gick av bussen, hoppades innerligt att ingen såg och väntade på nästa buss.

Väl framme på jobbet hade jag inga nycklar och hela världen verkade ha försovit sig. Men vad gör det? Älskar ju att stå ute i kylan och frysa!

Sa jag godmorgon?

Kommentarer
Postat av: Peter

Hade velat se dig springa in i bussen! Haha...

Morronpigg??

2009-12-15 @ 16:47:40
Postat av: CaTTis

Haha, Vilken härlig start på dagen...=P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback