04:50

vaknar jag upp hemma hos mamma och pelle av att någon spelar Lifehouse's - You and me så det dånar i väggarna. Paniken i mig stegrar när jag inser att det är min gamla mobils alarm som mystiskt gått i gång. I vilken låda ligger mobiljäveln och vart fan är jag!?
Med ett ryck a'la superwoman kastar jag mig ur sängen....... rätt in i väggen.
Just ja. Stenungsund, 90 säng, flickrum, vägg. Så var det ja. Nytt försök.
Upp ur sängen, blir ståendes som ett kolli mitt i rummet för att försöka lokalisera den lilla manicken som håller på att väcka hela Stenungsund (visserligen med den bästa låten som jag för övrigt ska dansa min bröllopsvals till, men ändå!). Lägger örat på alla lådor och påsar jag hittar, men hittar den inte. Helvete! Ner på alla fyra och börjar krypa runt i det kolsvarta mörkret. Till slut hittar jag den längst in under sängen i min träningsbag. Försöker febrilt stänga av alarmet men utan framgång. Så vad gör jag? Jo, drar mobilen allt jag kan i golvet så den går i cirka 7 bitar, problemet löst och jag kunde lägga mig igen.
Godmorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback