morgonstund har guld i mun?

Hade en oförskämt bra kväll med min lilla mupp (!) Emmi igår. Trots att hon igår lekte psykningarnas drottning tyckte jag ändå att kvällen var givande. Vi åt våfflor och drack vin, kanske inte den bästa blandningen, men ändå.
Problemet med min kära Emmi är följande: Hon är som en speedad ekorre på uppåttjack på morgonen! Jag är alltså inte det. Innan vi somnade igår lugnade jag henne med att det räcker gott och väl om vi går hemifrån vid 7.30, att vi lugnt kan gå upp 7.00 och ändå hinna.
06:41 vaknade jag av att lägenheten var ljusare än Vegas på natten och jag hör någon säga: -Eeeeeliiiiiin? Med en oförskämt hög och gäll stämma. När jag vägrar reagera fortsätter idioten med att köra "Bulleri bulleri bock" i ryggen på mig. Uppgiven och sömndrucket vänder jag mig då om och ser Emmi stå framför spegeln och dansa samtidigt som hon falskt (ja, vi snackar den mest tondöva människan i världen) sjunger "Leende guldbruna ögon" med jordens största smil på läpparna...
Sa jag god morgon?
ps. Älskar dig gumman, det vet du.

Kommentarer
Postat av: Emmi

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH - underbart!!!! Sån e jag!

2010-11-25 @ 08:50:17
Postat av: Unni

jag känner inte igen den människan du pratar om där... när hon sover över hos mig eller huvudtaget när hon är hos mg så sover hon hela tin, finns inget om kan väcka henne.. jo hon kommer o äter frukost o sen sover hon igen.. haha

2010-11-25 @ 10:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback