stolpskott

Idag är ingen bra dag. Vaknade med halsont och huvudvärk, trött som ett jävla as!
Över öronen att göra på jobbet och mer grejer trillar in hela tiden som jag måste lägga åt sidan.
Måste städa ur lägenheten i Trollhättan i kväll eftersom de som köpt den har tillträde i morgon. Ja, ni fattar! Känner magsåret redan nu!
Till råga på allt har jag ett stolpskott till kund på halsen som ska ha ett flygblad till sin fruktbutik.
Kanske inte ett sådant man lägger ner flera timmar på, utan det brukar ta cirka 1 timma att utforma. MEN den här jäveln har bestämt sig för att göra livet surt för mig. Efter att ha lagt min timma på bladet, kommer han in med sin kollega för att lägga ribban så att säga. Börjar med att fråga Andreas som sitter och stripar en bil:
- Textar ni bilar här?
Andreas tittar upp och undrar om han är allvarlig.
- Ehh, ja.. Det är det jag gör nu?
- Okej.
Går vidare in i lokalen till mitt skrivbord. Ställer sig och börjar prata. Tänk er nu en man med småländsk dialekt och som inte kan säga R.
- Du, vi harrr kikat lite på bladet och vi har lite ändrrringarrr.
- Okej, då ska vi fixa dem på direkten då.
Han börjar då ordbajsa en ofantlig mängd med ändringar som till slut gör att jag måste göra om hela bladet.
- Okej, vet du hur vi gör? Jag gör om hela bladet och skickar ett korrektur till din mail, blir det bra? Bra!
De går. Jag börjar jobba. Efter nytt korrektur ringer han igen.
- Det serrr brrra ut. MEN. Äpplena du lagt in på bladet ärrr inte svenska! Man serrr att det ärrr en Grrranny Smith.
Det serrr alla!
- Är du på riktigt nu? Menar du att ALLA ser att de äpplena på bilden inte är svenska?
- Ja! Man serrr att det ärrr en Grrranny Smith.
Ungefär här får jag en flipp och drar fram K-pisten för att skjuta honom genom telefonen.
Inte. Men jag skulle gärna velat. Har nu lagt snart 4 timmar á 480:- i originalkostnad för ett fucking flygblad som jag aldrig kommer få betalt för. Snopphuvud.

Kommentarer
Postat av: caroline

fy tusan

2010-11-11 @ 20:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback