Bajsfrukost?

Ishalka. Det är nog allt jag behöver säga? Igår när jag gick och la mig lovade jag mig själv att vara ute i god tid i morse eftersom jag skulle lämna mammas bil i Stenungsund innan jag skulle till jobbet. MEN min vana trogen försov jag mig nog lite smått. Med tanke på att jag skulle tanka också kan man säga att jag var ute i sista sekund som vanligt. En klassisk Elin-morgon helt enkelt. Nåväl, för att göra en lång historia kort. Mitt morgonhumör, ishalka, sommardäck och stress är ingen bra kombination.
Överlever färden till Stenungsund, hinner med bussen med en marginal på ungefär 5 sekunder och då överdriver jag inte. Sätter mig och somnar in med Jewel i Ipoden, vaknar när vi är Kode och får en liten pojkslyngel bredvid mig. Läser på hans ryggsäck det det stod: "Ta skit och gör det till guld". Fint, tänker jag och somnar in igen. 5 minuter senare vaknar jag av en otroligt vidrig stank, chockad vrider jag på huvudet och ser att den söta lilla pojkslyngeln har somnat med öppen mun. Vredet i mig vaknade till liv och all ro i kroppen var som bortblåst, rörde mig lite extra mycket för att ungjäveln skulle vakna tillräckligt så att jag kunde fråga om det inte skulle stå "Jag åt skit till frukost" på hans ryggsäck istället.
Godmorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback