barnafödande

Inatt har jag haft en ganska så smärtsam natt. Jag har nämligen fött barn. Det hemska med min dröm var att det inte direkt var en nyfödd bebis som kom ut, utan tänk er mer en 6 månaders knodd. Aj.
Vet inte riktigt om jag tycker det är okej att föda barn längre? Ser liksom inte fram emot det lika mycket som jag kanske gjorde innan denna natten. Mitt favoritprogram "Förlossningsakuten" har halkat ner en bra bit på topplistan och Bastian kan gott hålla sig där han befinner sig.
Nadia, bulgariskan på jobbet, förklarade nyss för mig att när hon minsann födde barn skulle hon föda utan bedövning. Men efter en timme in i värkarbetet hade hon skrikit till alla i förlossningsrummet att ge henne någonting som gjorde att hon skulle dö. Jag kan här och nu efter nattens bravader, säga att jag ska kräva alla droger som finns, och lite till när jag ska föda barn.
Ps. Vad ni än gör. Googla för i helvete inte heller efter förlossningsbilder. Jag spyr. På riktigt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja tur att man själv inte kan se in i sin egen mumindal när något blodigt och blått halkar ut ;)

Postat av: CaTTis

Men skojjar du med mig... säg inte att du googlade på förlossningsbilder??? =O

2010-10-29 @ 13:13:22
URL: http://cataztrof.blogg.se/
Postat av: caroline

håller med Cattis ????????????? elin

2010-10-29 @ 16:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback