dagens läxa

Är det någonting jag borde lärt mig vid detta laget är det att inte slå vad om allting, för oftast så förlorar jag. Men har har jag tagit till mig den läxan? Nix. Vinnarskalle som jag är, tror jag automatiskt att jag ska vinna så fort jag hör någon säga vad. Och då spelar det ingen roll om det så är Roger Federer som utmanar mig i tennis!
Igår var en sådan kväll då jag borde tänkt 2 gånger innan jag antog vadet, men som sagt ibland går hissen inte ända upp. Efter att ha hela gänget blivit mer eller mindre dumförklarat i ett Quiz bestämde vi oss för att köra alla mot alla i bowling. Och eftersom jag faktiskt är grym på att bowla (tro't eller ej), trodde jag ju självklart att jag hade segern som i en liten box, eller åtminstone att jag inte skulle förlora då Madde "MAD'de" Clegget var med.
Men... jag säger men. Jag fick svår prestationsångest och kom bölsist. Vilket resulterade i att jag Elin Maria Lindbladh, ska laga middag åt Yvonne, Madde och Philip helt näck med endast förkläde som skydd. För mig är det viktigt att stå för sitt ord, och självklart ska de få sin middag lagad av moi - nakna kocken. Frågan är bara vad de tycker om menyn?
Förrätt:
Svampsoppa med krutonger
Varmrätt:
Mediumstekt köttros med brunsås och potatis
Efterrätt:
Äpplekaka med vit krämig sås

Kommentarer
Postat av: Emmi

Såååå glad att jag inte var med, för det är en syn jag inte vill se :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback