finlunch

Idag fyller bästaste kollegan Andreas 30 babbar. Det firade hela konkarongen med "finlunch" på stan. Någon slags hummershot till förrätt som enbart smakade konjak (skitäcklig), lax med smörslungad potatis och gräslökssås till varmrätt och kladdkaka till efterrätt.
Varje gång servitrisen skulle servera började hon i med Darko, en kollega till mig som satt i mitten.
Vilket vi tyckte var lite sådär halvkonstigt. Darko säger då:
- Va fan, har ni märkt att hon serverar mig först varje gång? Varför börjar hon inte längst ut?
Varav jag slänger ur mig:
- Haha, jo men märkte du inte att hon är skelögd?
Gissa vem som kom in i rummet precis då? Det här med att kunna sjunka genom jorden är en ganska bra grej ibland har jag hört, om man vet hur man gör då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback