frukost?

Jag har som bekant börjat försöka äta frukost på morgonen. Men jag kan inte begripa hur man kan tycka det är gott att äta macka kl. 05:15 på morgonen? Det.går.inte. Jag blir som en höggravid kvinna med svårigheter för lukter. I morse kom jag på mig själv att hulka efter varje tugga. Katterna stod som två fån och stirrade på mig med sina klotrunda ögon som om jag vore precis dum i hela huvudet. Men har man lovat mamma så har man. Fast oss emellan, kommer jag äta frukost i fortsättningen? Nej.

För övrigt har morgon varit ganska ok. Inga större mordtankar på tåget förutom den obligatoriska onda blicken på mamman som alltid ringer hem till sina tre barn för att väcka dem. "Åh, himla gulligt" tycker ni, MEN jag ska få be att tala om att denna kvinna har en förmåga att reta gallfeber på mig med sin nasala, skräla röst. Spelar ingen roll om hon sätter sig i en annan vagn. Jag hör henne fortfarande i huvudet, hon är överallt! Och bättre blir det inte av att hon varje dag inte fattar att täckningen mellan trollhättan och älvängen är icke existerande. Poff borta! Så det blir som evigt ordbajsande av - HALLÅÅÅÅÅ?! HÖR DU MIG?! Åh, om jag ändå hade haft en bazooka... 

Kommentarer
Postat av: CaTTis

Hahahaha, jag skall påminna dig om några år att aldrig bli en pendlar-mamma med tonårsbarn...;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback