natten.

För att ni ska förstå hur illa min natt varit ska jag tidpunkt för tidpunkt guida er.
  • 22:30 - tar min kvällsrunda i lägenheten. Undrar vart Prosit är, men kommer väl fram till att hon gömt sig i stora garderoben som hon brukar.

  • 22:50 - lägger mig i sängen, känner mig tröttare än körv. Sätter på TVn och ser till min glädje att Paradise Hotel går. Varför Elin? Varför?
  • 23:30 - stänger av TVn eftersom ögonen går i kors.
  • 00:00 - i drömmarnas land.
  • 01:34 - vaknar med ett ryck. Helvete! Jag har försovit mig! Upp ur sängen, på med sockar (?) och... sen. Sen som en blixt från klar himmel. Nej, Elin. Lägg dig igen.
  • 02:53 - drömmer att Elin (Verner) står och knackar på mitt fönster. Vaknar halvt upp och märker att någon/något rispar med något vasst mot fönstret som om det inte fanns någon morgondag. Får halvpanik och tror självklart att någon är på väg in. Smyger upp och försöker samtidigt dölja det som inte var täckt så att säga. Ja, för det är ju viktigt Elin, att om en mördare försöker ta sig in i din lägenhet, dölj brösten med en scarf vettja, bra idé. Kollar försiktigt ut genom dörren. Och där. En oerhört blöt Prosit i halvpanik eftersom det fullkomligt öser ner på henne. Släpper in katten och försöker febrilt torka av henne med en handduk, medan hon sjunger någon slags klagovisa. Samvetet då?
  • 03:20 - Lägger mig i sängen igen. Försöker somna. Går.inte.
  • 03:52 - Kollar på klockan, känner paniken i kroppen.
  • 04:15 - Somnar.
  • 05:00 - Klockan ringer. Godmorgon!
  • 05:55 - Vaknar med ett ryck. Helvete! Försovningen är ett faktum. Springer runt i lägenheten som en yr höna, slänger på mig kläder samtidigt som jag borstar tänderna och ger katterna mat och vatten. Ja, för klockan 06:00 är det inte viktigt att täcka sig med någonting, för då har jag hört att de flesta sover. Förlåt alla grannar för flashningen! Gör något slags försök att sätta på mig ett ansikte, men lyckas inte. Slänger ner grejerna i väskan, på med glajjorna och hoppas att det är mörkt på tåget.
  • 06:05 - Springer till bussen, samtidigt som jag slänger i mig en celementin och sköljer ner mina vitaminer.
  • 06:10 - Jag sitter på bussen.
Säga vad man vill, men ibland är jag fanemej grym på att hinna! Sen att jag har två ICA-påsar under ögonen är ju en annan femma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAH älskar sånt här, ja ba äääälskart!!!

ha en bra dag my love!

Postat av: Malin

Du är ju snygg oavsett kassar!!

2010-10-19 @ 12:12:32
URL: http://mollamolly.blogg.se/
Postat av: elin-diggarn

Elin du är bara fööööör underbar! HAHAHA!!



Och det inlägget om mannen med den stora pungen! DOG AV SKRATT!

2010-10-19 @ 22:54:54
Postat av: CaTTis

Jag kommer älska dig den dagen du har 4 ica-påsar på dig... under ögonen och under hakan... neej inte dubbelhakan, den ser jag mer som en hängmatta... Ja, brösten är det jag tänker på! Bra där! =P

2010-10-20 @ 10:54:49
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback